Subject: FW: Reklaamiseaduse muutmise väljatöötamiskavatsus
From: "MKM info"
To: "MKM info"
Date: Mon, 11 Mar 2024 13:55:41 +0200

From: Mihkel Uiboleht <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 29, 2024 11:59 PM
To: Kristina Jerjomina <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Reklaamiseaduse muutmise väljatöötamiskavatsus

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Hea majandus- ja kommunikatsiooniministeerium

Eesti suurima spordialaliiduna soovib Eesti Jalgpalli Liit plaanitud
muudatuste kohta anda oma lühikese kommentaari.

Tervitame algatust reklaamiseaduse korrastamisel. Näeme samuti, et see on
vajalik. Sisu mõttes on palju punkte, mille loogikat samuti toetame.
Väljatöötamiskavatsuses ja laiemalt avalikus arutelus läbi käinud kahe
mõtte osas soovime siiski juhtida ministeeriumi tähelepanu teatud
asjaoludele.

Üks puudutab võimalikku alkoholivaba toote reklaami piiramist.
Spordivaldkonnas oleks tegemist tõsise probleemiga nii Eesti-siseselt kui
ka rahvusvaheliselt. Ühelt poolt on alkoholivabad joogid spordis olulisel
kohal taastava joogina, teiselt poolt on just viimase kümnendi jooksul
alkoholivabad joogid kujunenud spordi kaudu positiivseks alternatiiviks
alkoholile ja on toimunud sisuline positiivne nihe, spordivaldkond on
sellesse täiendavat tähelepanu pööranud. Meie hinnangul ei reklaamita
alkoholivabade jookivad kaudu spordis varjatult alkoholi ja pooldame
selles valdkonnas praegu kehtiva loogika jätkumist. Alkoholivabade jookide
reklaamipiirang spordis oleks tõsine pretsedent ka rahvusvaheliselt ja
võiks seada löögi alla ka spordialade rahvusvaheliste kohustuste täitmise,
sest erinevaid spordialasid ja rahvusvahelisi suurvõistlusi on just
alkoholivabad joogid sponsoreerimas.

Teine kommentaar puudutab ideed keelata spordiennustuse korraldajate
reklaam, mis on koalitsioonilepingus sees ja millest on avalikult
räägitud. Meie hinnangul ei ole taolise reklaami täielik keeld
põhjendatud. Valdkond, mis teenib spordist, peab saama mõistliku ja
vastutustundliku võimaluse sporti tagasi investeerida. Kuna
spordisündmuste korraldajatel puudub mis tahes muu võimalus
spordiennustuse korraldajate poolt nende sündmuste pealt teenitud rahast
osa saada (näiteks ei ole võimalik küsida spordiennustuste korraldajatelt
litsentsitasu vms), siis tähendaks reklaamikeeld, et spordisündmuste
korralduse pealt teenitud raha ei liiguks spordivaldkonda tagasi. Leiame,
et täielik reklaamikeeld ei ole proportsionaalne ja pooldame
vastutustundlikkus süsteemi jätkamist ja edasiarendamist.

Mõlema meetme rakendamine – nii alkoholivabade jookide reklaamipiirang kui
ka spordiennustuskorraldajate reklaamide keelamine – omaks
spordivaldkonnale ülisuurt rahalist mõju ja tähendaks, et spordivaldkond
vajaks riigilt täiendavalt suuri püsivaid toetusi, et hakkama saada.
Paljude spordiklubide jaoks tähendaks kirjeldatud meetmete rakendamine
tõsiseid rahalisi raskusi või tegevuse lõpetamist.

Oleme hea meelega valmis protsessis täiendavalt kaasa lööma ja vastama
küsimustele.

Parimate soovidega

Mihkel Uiboleht

Eesti Jalgpalli Liit

Arendusdirektor

5656 7999

From: Kristina Jerjomina <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, February 2, 2024 9:03 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; Ulrika Paavle <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; Helen Rohtla <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Brigitta Õunmaa <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; Thomas Auväärt <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Teet Soomre
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
Henrik Mägi <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Katrin Vernik
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; Merike Koppel
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Reklaamiseaduse muutmise väljatöötamiskavatsus

You don't often get email from [email-masked]
<mailto:[email-masked]> . Learn why this is important
<https://aka.ms/LearnAboutSenderIdentification>

Caution: This email originated from outside Olvi Group organization. Do
not click links or open attachments unless you recognize the sender and
know the content is safe.

Tere, head reklaamiseaduse töögruppide liikmed!

Lubasin kahele töögrupile (s.o finantsteenuse ja hasartmängu reklaami
töögrupile) saata reklaamiseaduse muutmise väljatöötamiskavatsuse
ülevaatamiseks veel enne, kui see avalikule arutelule läheb. Kahjuks
muutus teema aga lõpuks üsna tundlikuks ning erinevatel põhjustel ei
saanud seda siiski enne jagada. Nüüd on väljatöötamiskavatsus avalik ja
saadan selle eraldi ka teile. Ootan teie tagasisidet, kommenteerige
julgelt. Dokumendi lõpus on tagasiside andmiseks ka abistavad küsimused.

Tagasiside tähtaeg on 29.02.

Teeme peatselt ka väljatöötamiskavatsuse tutvustuse. Selleks saadan eraldi
kutse ning kindlasti kohtume ka sisulisemateks aruteludeks kevade poole.

Kui tekib täiendavaid küsimusi, siis võite minuga julgelt ühendust võtta.

Heade soovidega

Kristina Jerjomina
Õigusnõunik
Ettevõtluse osakond

+372 5836 1157

Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium

www.mkm.ee <http://www.mkm.ee/>  | Suur-Ameerika 1, Tallinn

Eesti